Her kan du få et overblik over den økonomiske del, det indebefatter at købe hus, samt blive medlem i Sommerhuskolonien Afdeling A.
I Foreningen hæfter medlemmerne via Pro rata (hæftelsesform) hvilket vil sige at et medlem alene hæfter med den andel medlemmet har i foreningen.

Ud over de fælles-lån og byggelån der er optaget i foreningen, så har medlemmerne også nogle faste forpligtigelser. du kan her på siden se en oversigt over de udgifter der kan være aktuelt.

Naturstyrelsen som er vores udlejer er i gang med et omfattende kloakering og drænprojekt i alle 3 afdelinger, A, B og C, vi har endnu ikke den endelige økonomi på det projekt, da dette først er tilgængeligt når projektet er afsluttet, men der ligger nogle foreløbige tal på projektet. Denne del betales via en kommende haveleje stigning som vi endnu ikke kender endeligt.

økonomi

Faste og løbende omkostninger
  • Haveleje (Betales halvårigt april og oktober).
  • Fællesarbejde  (Afholdes 2 gange årligt).
  • Medlemsgebyr (Indmelding).
  • Brandforsikring.
  • Administrations gebyr ved (køb, salg, ændringer, opsigelse).
  • Foreningsmæssig værdi (Betales i forbindelse med huskøb).
takster
  • 2.800,00 – 4.600,00 kr
  • 1.000,00 – 2.000,00 kr
  • 2.000,00 kr.
  • fra 600 kr årligt.
  • fra 1.000,00 kr.
  • Se via årsregnskabet.

Dokumenter og regnskab

H/F Sommerhuskolonien Afdeling A – Højdestien 27 – 2610 – Rødovre
* Formularen skal efter udfyldelsen e-mailes til bestyrelsen bestyrelsen@afdelinga.dk med cc. til salg@afdelinga.dk *